Externalizarea serviciilor

... ce inseamnă?

Externalizarea serviciilor IT sau IT Outsourcing (denumirea originală din limba engleză) inseamnă să las o firmă specializată în domeniul IT să îmi rezolve problemele legate de echipamentele de calcul şi întreţinerea lor, de dezvoltarea reţelei şi de securitatea IT.


... care sunt avantajele?

Primul avantaj este reducerea costurilor. O companie care externalizează nu mai trebuie să întreţină un departament IT. Plata pentru serviciu se face sub forma unui abonament lunar fix, ceea ce permite oricărei companii să îşi realizeze mult mai uşor planificarea financiară anuală.


Externalizarea nu aduce doar costuri mai mici, ci şi eficienţă mai mare. Firma beneficiază de munca mai multor oameni pentru că are la dispoziţie nu un angajat, ci o echipă care poate oferi forţa de muncă necesară pentru terminarea unui proiect. Un serviciu extern este disponibil non-stop, fară pauze cauzate de concediu, de boală sau de specializare. Iar faptul că de probleme se ocupă o echipă de oameni cu experienţe diverse în domeniu face ca soluţiile pe care le oferă serviciul să fie mai eficiente şi mai prompte.


Serviciul de externalizare poate conţine şi opţiuni suplimentare, care să degreveze firma de activităţi consumatoare de timp şi să permită managementului să îşi folosească resursele pentru activităţile principale.


Echipa care are grijă să aveţi servicii IT de bună calitate poate să se ocupe şi de cumpărarea produselor hardware şi software, de securitatea şi back-up-ul datelor, de implementarea şi realizarea reţelei sau de gazduirea de servicii pentru birouri. Şi poate să ofere soluţii creative şi realiste de protecţie la dezastru, filtrare a spamului sau mobilitate.